Rejestracja JDG transportowej

Założenie firmy transportowej

Założenie własnej firmy transportowej może być atrakcyjnym pomysłem dla przedsiębiorczych osób, które chcą prowadzić działalność gospodarczą w branży transportowej. Jednym z kroków, które trzeba podjąć w celu założenia firmy transportowej, jest rejestracja jej w odpowiednim rejestrze. W przypadku JDG transportowej, proces rejestracji będzie zależał od przepisów obowiązujących w kraju, w którym ta firma chce działać.

W Polsce rejestracja firmy transportowej odbywa się w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) oraz w rejestrze Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Wybór odpowiedniego rejestru zależy od formy prawnej, którą chce przyjąć firma.

JDG transportowa jako spółka z o.o.

Jeśli JDG transportowa chce działać jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (sp. z o.o.), to musi zostać zarejestrowana w KRS. W przypadku rejestracji w KRS konieczne jest opracowanie umowy spółki oraz złożenie wniosku o wpis do rejestru. Procedura ta jest skomplikowana i wymaga pomocy prawnika lub doradcy biznesowego.

OFERTA!

JDG transportowa jako firma jednoosobowa

Natomiast jeśli JDG transportowa chce działać jako jednoosobowa działalność gospodarcza (jednoosobowa firma), to powinna zostać zarejestrowana w CEIDG. Rejestracja w CEIDG jest mniej skomplikowana i można ją przeprowadzić samodzielnie za pomocą Internetu.

W celu zarejestrowania firmy transportowej JDG w CEIDG należy wypełnić odpowiedni formularz, podać informacje dotyczące działalności, takie jak nazwa firmy, adres siedziby, rodzaj działalności gospodarczej, NIP, REGON itp. Po złożeniu wniosku o rejestrację, otrzymuje się numer REGON oraz NIP, co umożliwia rozpoczęcie działalności gospodarczej.

Przy rejestracji firmy transportowej warto pamiętać o tym, że w branży transportowej obowiązują również inne wymogi prawne, takie jak posiadanie odpowiednich zezwoleń i licencji. W zależności od rodzaju przewozów, jakie chce świadczyć JDG transportowa, może być konieczne uzyskanie licencji na przewóz osób lub towarów. W przypadku transportu międzynarodowego konieczne mogą być dodatkowe dokumenty, takie jak międzynarodowa licencja na przewóz osób (CPC) czy międzynarodowy list przewozowy (CMR).

jak założyć spółkę transportową

Zachęcamy do lektury pozostałych wpisów:
Jak zgłosić zmianę w KRS elektronicznie 2023?
Co warto zawrzeć w umowie spółki?
Jak uzyskać NIP dla spółki z o.o. 2023?

Rejestracja JDG transportowej

  • Jak założyć JDG transportową?
    Założenie własnej firmy transportowej może być atrakcyjnym pomysłem dla przedsiębiorczych osób, które chcą prowadzić działalność gospodarczą w branży transportowej. Jednym z kroków, które trzeba podjąć w celu założenia firmy transportowej, jest rejestracja jej w odpowiednim rejestrze. W przypadku JDG transportowej, proces rejestracji będzie zależał od przepisów obowiązujących w kraju, w którym ta firma chce działać.ntent
  • Jak zarejestrować JDG?
    W celu zarejestrowania firmy transportowej JDG w CEIDG należy wypełnić odpowiedni formularz, podać informacje dotyczące działalności, takie jak nazwa firmy, adres siedziby, rodzaj działalności gospodarczej, NIP, REGON itp. Po złożeniu wniosku o rejestrację, otrzymuje się numer REGON oraz NIP, co umożliwia rozpoczęcie działalności gospodarczej. Przy rejestracji firmy transportowej warto pamiętać o tym, że w branży transportowej obowiązują również inne wymogi prawne, takie jak posiadanie odpowiednich zezwoleń i licencji. W zależności od rodzaju przewozów, jakie chce świadczyć JDG transportowa, może być konieczne uzyskanie licencji na przewóz osób lub towarów. W przypadku transportu międzynarodowego konieczne mogą być dodatkowe dokumenty, takie jak międzynarodowa licencja na przewóz osób (CPC) czy międzynarodowy list przewozowy (CMR).

Zawieszenie spółki z o.o. S24 Kraków

Proces zawieszenia spółki z o.o. S24 Kraków

Zawieszenie działalności spółki z o.o. to proces, który pozwala przedsiębiorcom na tymczasowe zawieszenie działalności firmy, bez konieczności jej likwidacji. W przypadku przedsiębiorców z Krakowa, którzy chcą zawiesić działalność swojej spółki z o.o., istnieje wiele instytucji i organizacji, które oferują pomoc w takiej sytuacji.

Właściciele spółek z o.o. mogą zdecydować się na zawieszenie działalności swojej firmy z różnych powodów, takich jak chęć przeprowadzenia restrukturyzacji biznesu, brak rentowności lub konieczność podjęcia innych działań, które wymagają czasu i skupienia. W takiej sytuacji, zawieszenie działalności jest korzystnym rozwiązaniem, ponieważ pozwala na przerwanie działalności firmy bez konieczności likwidacji jej całkowicie.

Proces zawieszenia spółki z o.o. S24 Kraków – pomoc

Przedsiębiorcy z Krakowa, którzy chcą zawiesić działalność swojej spółki z o.o., mogą skorzystać z pomocy wielu instytucji i organizacji. Jedną z takich instytucji jest nasza firma, która oferuje profesjonalne doradztwo w zakresie zawieszania działalności spółek z o.o. . Pomagamy przedsiębiorcom w przeprowadzeniu procesu zawieszenia działalności firmy, a także w prowadzeniu wszelkich formalności związanych z tym procesem.

Każdy przedsiębiorca, który chce zawiesić działalność swojej spółki z o.o. w Krakowie, musi spełnić pewne wymagania formalne i prawne. Przed podjęciem decyzji o zawieszeniu działalności warto skonsultować się z prawnikiem lub doradcą podatkowym, aby uniknąć błędów i niepotrzebnych ryzyk.

Zawieszenie działalności spółki z o.o. to dobry sposób na to, aby znaleźć czas i narzędzia do restrukturyzacji biznesu i zwiększenia jego wartości. Właściciele spółek z o.o. w Krakowie, którzy chcą zawiesić działalność swojej firmy, powinni skorzystać z pomocy specjalistów, aby uniknąć błędów i osiągnąć pozytywne efekty.

Zachęcamy do lektury pozostałych wpisów:
Zawieszenie spółki z o.o. oferta
Założenie spółki z o.o. oferta 2023

Zawieszenie spółki z o.o. S24 Kraków

  • Czym jest zawieszenie spółki?
    Zawieszenie działalności spółki z o.o. to proces, który pozwala przedsiębiorcom na tymczasowe zawieszenie działalności firmy, bez konieczności jej likwidacji.
  • Dlaczego ludzie zawieszają spółki?
    Właściciele spółek z o.o. mogą zdecydować się na zawieszenie działalności swojej firmy z różnych powodów, takich jak chęć przeprowadzenia restrukturyzacji biznesu, brak rentowności lub konieczność podjęcia innych działań, które wymagają czasu i skupienia.
  • Jakie są korzyści z zawieszenia spółki?
    Zawieszenie działalności spółki z o.o. to dobry sposób na to, aby znaleźć czas i narzędzia do restrukturyzacji biznesu i zwiększenia jego wartości.

Jak zgłosić zmianę w KRS elektronicznie 2023?

Zgłoszenie zmiany w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) elektronicznie jest relatywnie proste. W Polsce w 2023 roku można to zrobić za pomocą platformy internetowej e-MS.

Aby zgłosić zmianę w KRS elektronicznie, należy postępować zgodnie z poniższymi krokami:
– Zaloguj się na platformie e-MS za pomocą Profilu Zaufanego lub ePUAP.
– Wybierz w menu usługę “KRS”.
– Wprowadź numer identyfikacyjny REGON lub numer KRS Twojej firmy.
– Wybierz opcję “Zgłoś zmianę danych”.
– Wprowadź informacje o zmianie, np. zmieniony adres siedziby firmy, zmiany w zarządzie, itp.
– Podpisz wniosek elektronicznie, korzystając z Profilu Zaufanego lub ePUAP.
– Zatwierdź wysłanie wniosku.

zgłoszenie zmian do krs

Po przesłaniu wniosku o zmianę danych w KRS elektronicznie otrzymasz potwierdzenie złożenia wniosku, a następnie otrzymasz odpowiedź z KRS w ciągu kilku dni roboczych. Warto pamiętać, że powyższe informacje stanowią jedynie ogólny zarys procedury zgłoszenia zmiany w KRS elektronicznie w Polsce w 2023 roku. Konkretne informacje na ten temat można uzyskać na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości lub poprzez skorzystanie z pomocy specjalisty, np. prawnika.

Zgłoszenie zmiany w KRS jest ważne dla każdej spółki, ponieważ pozwala na dokonanie aktualizacji danych w rejestrze, co ma istotne znaczenie w kontekście funkcjonowania spółki. W zależności od rodzaju zmiany, zgłoszenie może być konieczne dla zachowania ciągłości działalności i uniknięcia kary.

W Polsce, od 2021 roku, większość zgłoszeń do KRS można dokonać elektronicznie przez platformę e-MS, co znacznie ułatwia i przyspiesza cały proces. Dzięki temu przedsiębiorcy oszczędzają czas oraz środki, ponieważ nie muszą wydawać pieniędzy na wysyłkę dokumentów pocztą lub dostarczenie ich osobiście.

Warto jednak pamiętać, że zgłoszenie zmiany w KRS wymaga skrupulatnego wypełnienia wniosku i wprowadzenia dokładnych danych. Dlatego przed podjęciem decyzji o dokonaniu zmiany, warto skonsultować się z prawnikiem lub innym specjalistą w dziedzinie prawa handlowego.

Podsumowując, zgłoszenie zmiany w KRS elektronicznie to relatywnie prosty i wygodny sposób na zaktualizowanie danych dotyczących działalności spółki. Warto jednak dokładnie zapoznać się z wymaganiami formalnymi i zasadami składania wniosków, aby uniknąć niepotrzebnych komplikacji i opóźnień.

Jak zgłosić zmianę w KRS elektronicznie 2023?

  • Jak w 2023 zgłaszać zmiiany do KRS?
    W Polsce w 2023 roku można to zrobić za pomocą platformy internetowej e-MS.
  • Czy zmiana danych w KRS jest ważna?
    Zgłoszenie zmiany w KRS jest ważne dla każdej spółki, ponieważ pozwala na dokonanie aktualizacji danych w rejestrze, co ma istotne znaczenie w kontekście funkcjonowania spółki. W zależności od rodzaju zmiany, zgłoszenie może być konieczne dla zachowania ciągłości działalności i uniknięcia kary.

Prosta spółka akcyjna ZUS 2023

Prosta spółka akcyjna (PSA) to forma spółki, która powstała w Polsce w 2019 roku. W odróżnieniu od tradycyjnej spółki akcyjnej, PSA charakteryzuje się mniejszą liczbą formalności i prostszą strukturą organizacyjną. Założenie PSA wymaga m.in. przeprowadzenia procedury rejestracyjnej oraz złożenia określonych dokumentów w odpowiednich instytucjach.

Jeśli chodzi o składki ZUS dla PSA, to w Polsce w 2023 roku obowiązują następujące zasady:

– Wspólnicy PSA, którzy jednocześnie pełnią w niej funkcję zarządu lub są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę, podlegają obowiązkowym składkom na ubezpieczenia społeczne (emerytalne, rentowe i chorobowe) oraz na ubezpieczenie zdrowotne.
– Wysokość składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne jest uzależniona od wysokości wynagrodzenia osiąganego przez wspólników PSA, którzy pełnią w nim funkcję zarządu lub są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę. W 2023 roku minimalna podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne wynosi 1 290 zł, a minimalna podstawa wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne to 2 400 zł.
– Wspólnicy PSA, którzy nie pełnią w niej funkcji zarządu ani nie są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę, nie podlegają obowiązkowym składkom na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne.

Warto pamiętać, że powyższe informacje stanowią jedynie ogólny zarys zasad dotyczących składek ZUS dla PSA w Polsce w 2023 roku. Konkretne informacje na ten temat można uzyskać w urzędzie ZUS lub poprzez skorzystanie z pomocy specjalisty, np. księgowego lub prawnika.

Prosta spółka akcyjna ZUS 2023

  • Czym jest PSA?
    To forma spółki, która powstała w Polsce w 2019 roku. W odróżnieniu od tradycyjnej spółki akcyjnej, PSA charakteryzuje się mniejszą liczbą formalności i prostszą strukturą organizacyjną.
  • Czy wspólnicy PSA podlegają pod ubezpieczenia społeczne?
    Wspólnicy PSA, którzy jednocześnie pełnią w niej funkcję zarządu lub są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę, podlegają obowiązkowym składkom na ubezpieczenia społeczne (emerytalne, rentowe i chorobowe) oraz na ubezpieczenie zdrowotne.

Założenie spółki z o.o. oferta 2023

Założenie spółki z o.o. oferta 2023

Założenie spółki z o.o. to jedna z najczęstszych form prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością to jedna z form przedsiębiorstwa, która cieszy się popularnością ze względu na swoje zalety, takie jak ograniczenie ryzyka finansowego dla właścicieli i prostsze procedury związane z prowadzeniem biznesu.
Założenie spółki z o.o. wiąże się z pewnymi formalnościami, ale warto pamiętać, że może to być inwestycja w przyszłość, która przyniesie wiele korzyści. Warto zatem zastanowić się, jakie kroki należy podjąć, aby otworzyć własną spółkę z o.o.

Kroki do założenia spółki z o.o.:

1. Wybór nazwy spółki – warto wybrać taką, która będzie łatwa do zapamiętania i unikalna. Należy pamiętać, że nie może ona naruszać praw innych podmiotów.
2. Określenie przedmiotu działalności – przedmiot działalności powinien być dokładnie określony w statucie spółki.
3. Wybór formy kapitału – należy określić, ile wynosić będzie kapitał zakładowy i czy będzie on wpłacany w całości na początku działalności spółki czy w kilku ratach. Minimalny wymagany kapitał zakładowy wynosi obecnie 5 000 zł.
4. Sporządzenie umowy spółki – umowa spółki musi być sporządzona w formie aktu notarialnego.
5. Zarejestrowanie spółki w Krajowym Rejestrze Sądowym – w tym celu należy złożyć stosowny wniosek i opłacić opłatę sądową.
6. Zgłoszenie spółki w urzędzie skarbowym – po zarejestrowaniu spółki w KRS należy zarejestrować ją również w urzędzie skarbowym.
7. Zgłoszenie spółki do ZUS – po zarejestrowaniu spółki w urzędzie skarbowym należy zgłosić ją do ZUS.

Warto zauważyć, że założenie spółki z o.o. wymaga czasu i zaangażowania. Należy również pamiętać, że procedury związane z rejestracją spółki mogą się różnić w zależności od konkretnych okoliczności. Dlatego warto skorzystać z usług profesjonalnych firm, które zajmują się zakładaniem spółek i posiadają odpowiednie doświadczenie oraz wiedzę w tej dziedzinie.

Współpracując z naszą firmą, przedsiębiorca może liczyć na profesjonalną pomoc w założeniu spółki z o.o..

Zachęcamy do lektury pozostałych wpisów:
Obowiązki rejestracyjne spółki z o.o 2023
Założenie spółki z o.o. a koszty 2023
Założenie spółki dla obcokrajowca

Założenie spółki z o.o. oferta 2023

  • Jak wygląda założenie spółki z o.o. 2023?
    Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością to jedna z form przedsiębiorstwa, która cieszy się popularnością ze względu na swoje zalety, takie jak ograniczenie ryzyka finansowego dla właścicieli i prostsze procedury związane z prowadzeniem biznesu. Proces ten wiąże się z licznymi formalnościami, które koniecznie należy przeprowadzić, aby powstał pełnoprawny podmiot.
  • Kroki do założenia spółki z o.o.:
    1. Wybór nazwy spółki - warto wybrać taką, która będzie łatwa do zapamiętania i unikalna. Należy pamiętać, że nie może ona naruszać praw innych podmiotów. 2. Określenie przedmiotu działalności - przedmiot działalności powinien być dokładnie określony w statucie spółki. 3. Wybór formy kapitału - należy określić, ile wynosić będzie kapitał zakładowy i czy będzie on wpłacany w całości na początku działalności spółki czy w kilku ratach. Minimalny wymagany kapitał zakładowy wynosi obecnie 5 000 zł. 4. Sporządzenie umowy spółki - umowa spółki musi być sporządzona w formie aktu notarialnego. 5. Zarejestrowanie spółki w Krajowym Rejestrze Sądowym - w tym celu należy złożyć stosowny wniosek i opłacić opłatę sądową. 6. Zgłoszenie spółki w urzędzie skarbowym - po zarejestrowaniu spółki w KRS należy zarejestrować ją również w urzędzie skarbowym. 7. Zgłoszenie spółki do ZUS - po zarejestrowaniu spółki w urzędzie skarbowym należy zgłosić ją do ZUS.nt

Przeprowadzenie rejestracji spółki z oo w Krakowie

Założenie przedsiębiorstwa samodzielnie może stanowić duże wyzwanie w szczególności dla początkujących przedsiębiorców nie posiadających wiedzy i doświadczenia w wypełnianiu formalności, a następnie składaniu ich do urzędów i rejestrów.

Procedura może być nie tylko długotrwała, ale także czasochłonna i trudna ze względu na brak znajomości obowiązujących przepisów prawnych i ustaw.

procedura założenia spółki

Zachęcamy do lektury pozostałych wpisów:
Zmiana KRS przez Internet
Zmiana umowy spółki z o.o S24
Adresy wspólników dla Sądu

Czy istnieje sposób, który mógłby ułatwić cały proces i zwolnić przedsiębiorcę z dopełniania formalności? Tak, ponieważ decydując się na usługę kancelarii, która przeprowadzenie rejestracji spółki z oo w Krakowie świadczy w sposób kompleksowy i profesjonalny omijamy wszelkie niedogodności.

Eksperci, którym klient zlecił wykonanie czynności rejestracyjnych zajmują się dokumentacją i kontaktem z urzędem, podczas gdy nabywca usługi może zająć się ważniejszymi sprawami tak jak nawiązywanie współpracy z klientami oraz sprawdzenie rynku w celu rozpoznania konkurencji.

Nie warto tracić czasu na sporządzanie deklaracji i formularzy do urzędów, skoro wyręczyć Cię mogą z tego specjaliści posiadający odpowiednią wiedzę i kwalifikację.

proces założenia spółki

 

Przeprowadzenie rejestracji spółki z oo w Krakowie

  • Jak skrócić proces rejestracji spółki?
    Wystarczy zdecydować się na usługę kancelarii, która przeprowadzenie rejestracji spółki z o.o. w Krakowie świadczy w sposób kompleksowy i profesjonalny, omijając wszelkie niedogodności.
  • Jaką spółkę najlepiej założyć?
    Od wielu lat na polskim rynku największym powodzeniem cieszy się zakładanie spółek z ograniczoną odpowiedzialnością. Ma ona mnóstwo zalet, stąd takie zainteresowanie właśnie tą formą prowadzenia firmy.

Zmiana KRS przez Internet

Przedsiębiorco, pamiętaj że z dniem 1 lipca 2021 roku w życie weszły przepisy dotyczące funkcjonowania Krajowego Rejestru Sądowego. Mowa o wyczekiwanej od dłuższego czasu rewolucji w zakresie dokonywania wpisów, bądź ich zmiany. Teraz można tego dokonać wyłącznie drogą elektroniczną.

Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą pomocy w zakresie zmiany danych w KRS
Zmiana KRS przez Internet

Aby wszystko mogło przebiegać sprawnie i bez większych komplikacji, został opracowany dedykowany tzw. Portal Rejestrów Sądowych. W tym przypadku wszystkie dokumenty muszą zostać opatrzone podpisem elektronicznym osoby, która reprezentuje daną jednostkę. Może to odbyć się przy pomocy profilu zaufanego, podpisu osobistego, bądź kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

Zgodnie z tym, o czym informuje nas art.19 ust. 2 ustawy o KRS – przedsiębiorcy nie mają już wyboru pomiędzy formą papierową, a elektroniczną. Należy wiedzieć, że każdy wniosek, który zostanie złożony drogą papierową, nie będzie wywoływał żadnych skutków prawnych.

W Krajowym Rejestrze Sądowym spółki muszą zgłaszać wszelkie zmiany, które zachodzą w obrębie:
– siedziby spółki,
– osób wchodzących w skład zarządu spółki,
– zmiany danych wspólników spółki,
– zmiany kodów PKD, a więc przedmiotu prowadzonej działalności,
– wszelkich zmian zachodzących w umowie spółki.

Wniosek może zostać złożony zarówno na Portalu Rejestrów Sądowych (umowa sporządzona u notariusza), jak i w systemie teleinformatycznym S24 (umowa spółki sporządzona w oparciu o wzorzec umowy w S24).

Na rozpatrzenie wniosku czeka się:
– 7 dni w przypadku złożenia na portalu PRS,
– 1 dzień w przypadku złożenia przez S24.

Warto pamiętać o tym, iż nie każdą zmianę należy zgłosić jedynie w KRS. Otóż niektóre zmiany muszą zostać odnotowane również w Urzędzie Skarbowym oraz Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR). Zgłoszenia danych w US należy dokonać w terminie 21 dni od dnia dokonania wpisu aktualizacyjnego w KRS. Z kolei zgłoszenia do CRBR w ciągu 7 dni od daty ich dokonania.

 

Sprawdź jak szybko i sprawnie zmienić dane w KRS.
Wniosek o zmianę danych w KRS

Polecamy zapoznać się również z poniższymi artykułami:
Zmiana PKD w KRS online
Aktualizacja kodów w KRS
Zmiana umowy spółki z o.o. w S24



Zmiana KRS przez Internet

  • Od kiedy nie można aktualizować zmian w formie papierowej?
    Z dniem 1 lipca 2021 roku w życie weszły przepisy dotyczące funkcjonowania Krajowego Rejestru Sądowego. Mowa o wyczekiwanej od dłuższego czasu rewolucji w zakresie dokonywania wpisów, bądź ich zmiany. Teraz można tego dokonać wyłącznie drogą elektroniczną.
  • Jakie zmiany należy zgłosić do KRS?
    W Krajowym Rejestrze Sądowym spółki muszą zgłaszać wszelkie zmiany, które zachodzą w zakresie siedziby spółki, osób wchodzących w skład zarządu spółki, zmiany danych wspólników spółki, zmiany kodów PKD, a więc przedmiotu prowadzonej działalności i wszelkich zmian zachodzących w umowie spółki.
  • Czy zmiany trzeba jeszcze gdzieś zgłosić?
    Niektóre zmiany muszą zostać odnotowane również w Urzędzie Skarbowym oraz Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR).

 

Zmiana kodów w KRS

Podmioty wpisane do Krajowego Rejestru Sadowego, jak również działalności gospodarcze podczas dokonywania rejestracji muszą zgłosić co będzie przedmiotem ich działalności. Określenie, czym firma będzie się zajmować jest bardzo ważne pod wieloma względami. Dzięki kodom Polskiej Klasyfikacji Działalności można wskazać branżę przeważającej działalności oraz dodatkowe kierunki w których firma być może również będzie działać. Czy zmiana kodów w KRS jest możliwa? Jak przeprowadzić ten proces?

pomoc w zmianie kodów w KRS
Aktualizacja kodów w KRS

Czym są kody PKD? Jakie wybrać kody PKD w spółce?

Kody PKD określają profil działalności firmy dając również statystyczny pogląd na gospodarkę kraju. Kody te są uporządkowane w grupy – sekcje, klasy i podklasy.

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w swojej umowie musi wskazać jeden główny, przewodni kod PKD oraz może określić jeszcze wiele kodów związanych z działalnością lub całkiem odmiennych, którymi spółka również ma w planach się zajmować. Wybór kodów PKD jest kwestią indywidualną i powinno się je dostosować do danej firmy.

Zmiana kodów w KRS

Do Krajowego Rejestru Sadowego spółka z o.o. podaje tylko 10 kodów PKD – 1 kod główny  i 9 dodatkowych. Warto pamiętać , że podawane kody muszą być również wpisane do umowy spółki.

Zmiana kodów PKD może nastąpić w dowolnej chwili, gdy tylko zachodzi taka potrzeba w spółce. Jeśli zmieniana jest główna branża działalności firmy wówczas konieczne będzie podjęcie uchwały wspólników, zmiana umowy spółki i przeprowadzenie procesu aktualizacji danych – wspólnicy na zgłoszenie zmiany do KRS mają 6 miesięcy. W przypadku, gdy tylko spółka rozszerza działalność również na inny dodatkowy sektor wówczas wystarczy samo zgłoszenie kodu do wpisu KRS.

Jak zmienić kody PKD spółki w KRS?

Zmiany kodów pkd można dokonać poprzez wysłanie zgłoszenia za pośrednictwem Portalu Rejestrów Sądowych (PRS) lub w systemie s24 – tutaj występują pewne wyjątki. Wszelkie zmiany w KRS związane są z koniecznością uiszczenia przez spółkę opłat sądowych.

Zmiana kodów w KRS pomoc

Zapraszamy do skorzystania z bezpłatnej konsultacji w zakresie zmiany kodów PKD w KRS. Nasi specjaliści dokonają weryfikacji, jak najkorzystniej dla spółki przeprowadzić zmianę pkd. Mogą oni także na życzenie Klienta zająć się przeprowadzeniem całego procesu zmiany kodów w KRS.

Zmiana kodów PKD w KRS
Aktualizacja kodów PKD

Zmiana kodów w KRS

  • Co to są kody PKD spółki?
    Kody PKD to uporządkowane  w grupy, sekcje, klasy i podklasy branże działalności w jakich mogą działać firmy. Kody Polskiej Klasyfikacji Działalności mają również charakter statystyczny.
  • Jakie kody PKD spółki podać w KRS?
    Do Krajowego rejestru Sądowego wskazuje się 1 kod główny przeważającej działalności oraz 10 kodów dodatkowych, w których zamierza działać spółka. Ważne: podane kody PKD do KRS muszą zawierać się również w umowie spółki.
  • Jak zmienić kody w KRS?
    Zmiana kodów podanych w KRS może nastąpić poprzez system s24 ( po spełnieniu wymogów) lub portal PRS .

Zachęcamy do lektury pozostałych wpisów:

 

Rejestracja spółki z o.o.
Zmiana przedmiotu działalności

Umowa sprzedaży udziałów w spółce z o.o s24

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością należąca do grupy spółek kapitałowych posiada zapisy mówiące o tym, iż jej udziały są w pełni zbywalne, a więc wspólnicy mogą dokonać ich sprzedaży w dowolnym momencie. Czasami umowa spółki zawiera dodatkowe zapisy i regulacje np. zastrzeżenie prawa pierwszeństwa wykupu udziałów czy wymóg otrzymania zgody zgromadzenia wspólników na sprzedaż udziałów. Umowa sprzedaży udziałów w spółce z o.o s24 czy można ją stworzyć w systemie s24?

Sporządzenie umowy sprzedaży udziałów w s24
przeprowadzenie sprzedaży udziałów w spółce z o.o. w systemie s24

 

Umowa sprzedaży udziałów w spółce z o.o s24 jest możliwa do stworzenia jednak ta forma przeprowadzenia procesu sprzedaży udziałów nie dotyczy wszystkich przedsiębiorców. Mogą tego dokonać jedynie wspólnicy spółek z o.o., które zakładane były w systemie s24 z wykorzystaniem wzoru umowy.

„ Art. 180 k.s.h.§2. W przypadku spółki, której umowa została zawarta przy wykorzystaniu wzorca umowy, zbycie przez wspólnika udziałów jest możliwe również przy wykorzystaniu wzorca udostępnionego w systemie teleinformatycznym. Oświadczenia zbywcy i nabywcy opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.”

Tworzona w systemie s24 umowa sprzedaży udziałów spółki z o.o. dotyczy jednej transakcji w której uczestniczyć może tylko wspólnik sprzedający udziały i jeden kupujący. Jeśli kupujących udziały wspólnika byłoby kilku, konieczne jest tworzenie nowych formularzu umowy sprzedaży udziałów.

Jak przeprowadzić sprzedaży udziałów przez system s24?

Wspólnik spółki i osoba kupująca (osoba fizyczna lub prawna) powinni założyć konta w systemie s24. Potrzebować będą oboje podpisu e-puap lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego. W systemie s24 tworzona jest umowa zbycia udziałów z wykorzystaniem udostępnionego wzoru. Kolejnym krokiem jest określenie ilości udziałów, jakie są zbywane, ich wartości nominalnej oraz ceny. Wypełniony wniosek wraz z wymaganymi dokumentami przez ustawę o KRS należy podpisać i wysłać poprzez system s24 do Rejestru Przedsiębiorców.

O czym należy pamiętać przy sprzedaży udziałów w systemie s24?

Konieczne jest sprawdzeniem umowy spółki jej zapisów odnośnie np. pierwszeństwa zakupu udziałów bądź otrzymania zgody spółki na dokonanie tej transakcji oraz stworzeniu nowej listy wspólników.

Umowa sprzedaży udziałów w spółce z o.o. s24 pomoc

Zajmujemy się tworzeniem umowy sprzedaży udziałów i przeprowadzaniem całej procedury w trybie tradycyjnym.  Świadczymy również pomoc w dopełnieniu procesu sprzedaży udziałów poprzez system s24. Zapraszamy do kontaktu, przedstawimy szczegóły współpracy i odpowiemy na wszelkie pytania.

 

umowa sprzedaży udziałów w spółce z o.o. w s24
przeprowadzenie sprzedaży udziałów w spółce z o.o. w systemie s24 POMOC

Umowa sprzedaży udziałów w s24

  • Jak można sprzedać udziały w spółce z o.o.?
    Sprzedaż udziałów w spółce z o.o. przez jej wspólnika możliwa jest do przeprowadzenia w dowolnym momencie. Konieczne w tym celu jest sporządzenie umowy sprzedaży udziałów pomiędzy wspólnikiem a kupującym. Dokument ten można sporządzić w wersji papierowej i jego podpisanie odbędzie się w kancelarii notarialnej. Istnieje możliwość sporządzenia umowy sprzedaży udziałów w systemie s24 na udostępnionym przez Ministerstwo wzorcu.
  • Co to jest umowa sprzedaży udziałów sp z o.o.?
    Umowa sprzedaży udziałów to dokument w formie papierowej lub elektronicznej, na podstawie którego wspólnik spółki dokonuje sprzedaży posiadanych udziałów innej osobie fizycznej lub prawnej.
  • Czy można sprzedać udziały w spółce z o.o. przez s24?
    Tak, w przypadku spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, które zakładane były w systemie elektronicznym z wykorzystaniem wzorca umowy istnieje taka możliwość.

Zachęcamy do lektury pozostałych wpisów:

 

Umowa spółki z o.o.
Zakładanie spółki w systemie s24

Umowa zbycia udziałów w spółce z oo pomoc 

Wspólnicy spółki z ograniczoną odpowiedzialnością posiadają w niej swoje udziały z których w przypadku osiągnięcia przez spółkę zysku czerpnią korzyści finansowe w postaci dywidendy.

Wspólnicy mają prawo sprzedać, zrzec się lub przekazać swoje udziały w dowolnym momencie. Umowa zbycia udziałów w spółce z oo pomoc to częste zapytanie, z jakim mierzą się właściciele spółek – przedstawimy zatem istotne informacje w tym temacie.

umowa sprzedaży udziałów w spółce z o.o.
umowa sprzedaży udziałów w spółce z o.o. – pomoc w sporządzeniu

Co to jest umowa zbycia udziałów w spółce z o.o.?

Artykuł 180 Kodeksu Spółek Handlowych (k.s.h.) reguluje przepisy dotyczące umowy sprzedaży udziałów w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością. Na podstawie podpisanej umowy sprzedaży udziałów może dość do zmiany osobowej udziałowca w spółce.

Forma umowy sprzedaży udziałów w spółce z o.o.

Umowa sprzedaży udziałów musi mieć postać dokumentu, który zostanie zawarty w kancelarii notarialnej – będzie posiadał notarialnie poświadczone podpisy.

O czym należy pamiętać podczas zbycia udziałów w spółce z o.o.?

Pierwszym krokiem przed sporządzeniem umowy sprzedaży udziałów powinno być zapoznanie się z zapisami w umowie spółki – czy jest wymagana zgoda spółki na sprzedaż udziałów lub kto posiada pierwszeństwo do ich zakupu.

Ważnym aspektem jest konieczność zawiadomienia zarządu spółki z oo. o podpisaniu umowy sprzedaży udziałów. Zarząd musi wprowadzić zapisy w księdze udziałów.

Kupujący udziały powinien pamiętać także o konieczności uiszczenia podatku od czynności cywilnoprawnych PCC-3 w wysokości 1%. Sprzedający udziały powinien natomiast sprawdzić czy nie jest zobowiązany do zapłaty podatku dochodowego od transakcji.

Zgłoszenie sprzedaży udziałów w spółce z o.o.

Zmianę udziałowca w spółce z o.o. należy zgłosić do Krajowego Rejestru Sądowego oraz sprawdzić, czy w Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych również należy dokonać zmiany.

Umowa zbycia udziałów w spółce z o.o. pomoc

Nasi specjaliści na zlecenie Klienta pomogą w sporządzeniu umowy sprzedaży udziałów oraz pokierują całym procesem zmiany udziałowca w spółce z o.o. W cenie usługi oferujemy doradztwo w zakresie zapisów umowy sprzedaży oraz przygotowujemy projekt umowy dla kancelarii notarialnej. Zapraszamy do bezpłatnej konsultacji, odpowiemy na wszelkie pytania.

umowa zbycia udziałów w spółce
Umowa sprzedaży udziałów w spółce z o.o.

Umowa sprzedaży udziałów w spółce z o.o.

  • Jak odbywa się sprzedaż udziałów w spółce z o.o.?
    Sprzedaż udziałów w spółce z o.o. rozpoczyna się sporządzeniem umowy sprzedaży udziałów zawierającej odpowiednie zapisy. Gotowa umowa podpisywana jest przez udziałowca i osobę kupującą udziały w kancelarii notarialnej. Po zgłoszeniu transakcji zarząd spółki dokonuje zmiany w księdze udziałowców oraz dokonuje aktualizacji w KRS i CRBR.
  • Kto sporządza umowę sprzedaży udziałów?
    Sprzedający udziały czyli obecny udziałowiec spółki zazwyczaj zajmuje się sporządzeniem umowy sprzedaży udziałów w spółce, jednak nie ma zapisów prawnych zakazujących tego kupującemu.
  • Czy umowa sprzedaży udziałów w spółce musi mieć formę notarialną?
    Tak, umowa sprzedaży udziałów musi mieć formę pisemną w formie aktu notarialnego - z potwierdzonymi notarialnie podpisami.

Zachęcamy do lektury pozostałych wpisów:

 

Umowa spółki z o.o.
Jak działa spółka z o.o.?

Zadzwoń