CRBR weryfikacja banku

Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem, każda instytucja w odpowiedni sposób we własnym zakresie powinna przeprowadzić weryfikację zarówno beneficjenta rzeczywistego, jak i jego tożsamości.

CRBR weryfikacja banku
Jak przejść przez weryfikację wniosków w CRBR?

 

Wprowadzona w życie ustawa AML nakazuje wszelkim instytucjom (w tym również bankom) dokonywać szczegółowej weryfikacji i na jej podstawie zgłaszać wszelkie rozbieżności pomiędzy zgłoszeniem beneficjenta, a stanem faktycznym. Następnie należy podjąć wszelkie kroki w celu wyjaśnienia rozbieżności. W przypadku banku, jest on obowiązany do tego, aby zgłosić wszelkie rozbieżności do Ministerstwa Finansów z załączonym uzasadnieniem oraz dokumentacją, która stanowi podstawę w sprawie. Zadaniem banku jest również informacja odnośnie tego, jakie działania zostały podjęte w celu wyjaśnienia zaistniałych rozbieżności, wskazanie przeanalizowanych dokumentów oraz wskazanie powodu powstania rozbieżności.

Istotne jest to, iż instytucje te nie mogą wyłącznie opierać się na informacjach zawartych w CRBR, gdyż istotna jest również informacja zawarta w KRS. Z tym, że bardzo często zdarza się, iż różnice między KRS, a CRBR wynikają z opóźnienia aktualizacji danych w KRS.

Bank weryfikacja CRBR
Jak banki weryfikują informacje w CRBR?

W razie jakichkolwiek pytań, bądź wątpliwości, zachęcamy do kontaktu z naszymi ekspertami, którzy dołożą wszelkich starań, aby odpowiedzieć na Państwa pytania. Sztab naszych ekspertów szybko i sprawnie zajmie się Państwa sprawą, umożliwiając szybkie rozwiązanie problemu.

 

Przeczytaj również:
Pomoc w złożeniu wniosku do CRBR
Jak zgłosić beneficjentów rzeczywistych do CRBR?
Zmiana KRS przez Internet



CRBR weryfikacja banku

  • Co normuje funkcjonowanie CRBR?
    Wszelkie wytyczne oraz zmiany dotyczące zgłaszania oraz funkcjonowania Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych zostały określone ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (AML).
  • Co jeszcze określa ustawa AML?
    Wprowadzona w życie ustawa AML nakazuje wszelkim instytucjom (w tym również bankom) dokonywać szczegółowej weryfikacji i na jej podstawie zgłaszać wszelkie rozbieżności pomiędzy zgłoszeniem beneficjenta, a stanem faktycznym.
  • Gdzie zgłasza się rozbieżności CRBR?
    Wszelkie wykryte rozbieżności oraz błędne dane należy zgłosić do Ministerstwa Finansów wraz z załączonym uzasadnieniem oraz dokumentacją, która stanowi podstawę w sprawie.
Zadzwoń