Zakładając firmę i spisując umowę spółki, jedną z ważniejszych kwestii przy wypełnianiu dokumentu jest adres do rejestracji firmy – działalność musi posiadać tytuł prawny do lokalu, więc jako siedzibę przedsiębiorca może podać miejsce zamieszkania, jeśli jest w stanie przechowywać tam wszelką dokumentację finansową. Wybór siedziby może mieć ogromne znaczenie na dalsze losy przedsiębiorstwa, ponieważ od tego zależy m.in. przynależność do Urzędu Skarbowego. Jeżeli w danej jednostce gospodarczej charakter pracy powoduje, że praca wykonywana jest poza siedzibą w innych miejscach, to należy je wskazać we wniosku rejestracyjnym składanym do Krajowego Rejestru Sądowego jako poszczególne oddziały.
Właściciel firmy może skorzystać także z usługi wirtualnego biura – osoba, która podejmie się współpracy z podmiotem zewnętrznym otrzyma m.in. adres do rejestracji firmy w prestiżowej lokalizacji np. w centrum miasta. Przedsiębiorcy, którzy chcą zminimalizować koszty, zrobić dobre wrażenie na kliencie przy nawiązywaniu współpracy i cenią sobie prywatność coraz częściej decydują się na outsourcing usług biurowych.